Szukam dziury przez którą widać wieczność... .

Dusza, to ulubiona kraina własnego ja. A miara zanurzenia w niej, to nic innego jak duchowość.. .

środa, 27 czerwca 2012

Nawet najzasobniejsza skarbonka ma dno.. .

Zapewne niejeden z katolików, zarówno tych praktykujących jak i tych niepraktykujacych zadawało sobie pytanie albo zadaje o to, dlaczego dziś nie dzieją się cuda. Choćby takie jak w czasach Jezusa czy Apostołów, które zostały opisane i zamknięte w opisach Księgi Pisma.

Jak byłem młodszy, też sobie zadawałem to pytanie by szukać odpowiedzi na to, czy Kościół to Kościół.. - znaczy ten Kościół opisany w Dziejach Apostolskich.

I tutaj zapewno mogą skoczyć mi do "gardła" Ci zawiedzeni Kościołem, skupieni na błędach i grzechach jego sług.. .

Ale ja o czym innym chcę pisać. 

Proszę zwrócić uwagę na tytuł obecnego wpisu ze szczególnym uwzględnieniem słowa "dno".

Kluczem do "zagarnięcia" cudów jako interwencji Boga jest świadomość owego dna. Nie chodzi tu bynajmniej o proste zdanie sobie sprawy z denka w worku, skarbonce, koncie w banku czy dna moralnego.. - chociaż w pewnym sensie tak.

Naprawdę z cudami jest tak, że może je otrzymać ten, co wie, ze sam jest pyłkiem i prochem.. . W  pokornym zawierzeniu płynącego ze świadomości słabości i niewystarczalności rodzą się cuda. Właśnie ta pokora i zawierzenie są przyczyną cudów - tak jak cięzkie czarne chmury zwiastują burze i pioruny.. .

Zatem cuda w zasięgu każdego wierzącego, bo wtedy pojawia się cud, gdy już sobie nie ufamy ale ufamy Jemu.. .

Św.Paweł mówi, chlubić się będę ze swoich słabości. Właśnie to zdanie dokonale mówi o odkryciu "dna" dzięki któremu może objawiać się we mnie moc Jego.. . Ilekroć niedomagam, łaska przychodzi z pomocą mojej słabości. A jeśli nie niedomagam, nie potrzebuję Jego łaski bo jestem samowystarczalny.

Więc kluczem do życia Bozego jest odkrycie, że jestem słaby pomimo mojej mocy. Bez Niego nic nie mogę uczynić, pomimo, że wydaje mi się, że wiele mogę.. .

Dzięki doświadczeniu swojej słabości i niewystarczalności mogę przyzywać Jego mocy.. .

Jezus mówił, że przyjdzie Duch który przekona świat o grzechu.. . To nic więcej ale tyle, że świat pozna, że bez Boga jest pyłem i prochem..  i potrzebuje Boga jak roślina światła.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz